Scannern

Hej Bloggen!
Husse är fortfarnade borta.Matte sa att han och Emelina är på semester i Norge.Vi går kvar här hemma vi.Matte håller mest på med sina stickningar.Nu har hon stickat babytröja,babyhjälm,babysockar,raggsockar och Lovvikavantar.Nu får hon ge sig.
Fast idag fick vi gå lite längre då det inte var mer än 29 grader i skuggan.Igår var det 32 grader och då tyckte även matte att det var väl varmt.
Vi pratade med Connie,vår näsmaste granne och hon hjälpte matte att förstå sig på scannern.Matte har fått en maskin av husse,i förtidig födelsdagspresent.Det är visst en kombinerad foto-kopierings-scanner-maskin.Väldigt invecklat kan tyckas.Matte hade i allafall lärt sig att ta fram foton och kopiera på egen hand"duktig idiot",men scannern fick hon inget grepp om,fast hon grejade som bara den igår.Men Connie hon kunde direkt hon.Så nu kommer ett kort på matte för 100 år sedan och en föregångare till oss,en schäferhane,som hette Jack.
Håll huvudet kallt och drick mycket vatten i värmen.
Kramisar från Otto


Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra dag :D

2008-07-28 @ 14:59:44
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Tina

Jösses, jag tror jag har samma kjol som dej. Du vet då för 100 år sen. Var den klockad oxå? Har faktiskt sparat mina hade 2 stycken en ljusblå och en kornblå. Varför jag har sparat dom beror på att jag fattar inte hur jag kom i dom. Getingmidja du vet? Vad söt du var på kortet och man ser vem Frida är lik.

kram och ha det bäst!

2008-07-28 @ 19:28:19




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: