Mer om Iglekärr

Igelkärr betyder litet tjärn har jag tagit reda på.Under tiden som jag letade på internet kom jag på att jag inte skrivit om Lasse.Lasse var född som son tre av fyra bröder av Valborg och smen.Smen kalldes pappan då han var smed till yrket.Som brukligt förr i tiden fanns arbetet ofta nära hemmet och smen hade sin smedja i närheten av huset.Valborg och hennnes man hade oxå ett litet lantbruk.På så sätt försörjde de sig.Och 4 pojkar fick de.Av dessa 4 är det bara en kvar i livet.Så jag tänkte skriva lite om Lasse och den plats där han dog,tämligen ung och då är det kanske inte så svårt att räkna ut att det var uppe vid Igelkärr.Men nu måste jag kolla hur det går i ishockeyfinalen,Sverige-Canada först, innan jag skriver mer.Det är spännade för det är förlängning nu.Sudden death.Nej,nej det blev Canada som vann.Men jag tycker att Sverige gjort en bra turnering i allafall.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: