Vedhuggarna

Otto är ute med John varje dag och hugger ved.Men Otto hugger kanske inte så mycket.Han bär in ved på verandan.Kanske han bär in till mig?Han är jättebra ute på tomten.Han springer runt,men han går aldrig utanför tomtgränsen.Hoppas att det alltid kommer att vara så.Det är ju härligt att han inte rymmer.Men man märker att han håller på att bli vuxen för han går lite längre ifrån oss än han gjorde tidigare.Fast han kommer när man ropar på honom.Och jag som hade sådana planer på valpkurser.Det gick ju i stöpet när han bröt benet.Sen har jag inte varit tillräckligt pigg nu under våren,så det har inte blivit av.Fast det hade allt varit himla bra att gå en kurs med honom.Då hade det ju bara varit Otto och jag.Olle distraherar honom så det går inte att träna då.När vi är ute och går är det John och Otto som går först.Jag går fortfarande med Olle som är lite lugnare. Om det är några förändringar på vägen så reagerar Otto direkt.Idag var det två varningstrianglar som inte brukar vara där.Men han går snabbt fram med lite hjälp.Så är det bra igen.Både idag och igår mötte vi häst med ryttare och en man som sprang med.För några månader sedan var Otto rädd för hästar.Det är han inte idag.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: