Ottos inlägg

Igår kväll tog matte med mig på ett konstigt ställe där jag aldrig varit förut.Som tur var var vi uppe och hämtade Totte och Frida först.Det enda jag vill anmärka på det var att då skulle vi inte åka i min bil,utan i Fridas.Det var så där.Det märktes att Totte varit där uppe i Göta förut.Vi kom upp till ett ställe där det var en massa andra hundar.Frida sa att det hette Lilla Edets brukshundsklubb.Ärligt talat-jag fattade nada.En del hundar fick man hälsa på,andra inte.De andra hundarna jobbade,sa Frida.Då skulle man minsann inte hälsa och vara trevlig.Fast jag träffade en jättestor hund,som jag fick hälsa på.Matte sa att det var en grand danoa. En så stor hund har jag aldrig sett.Inte kan jag stava till det heller.Det var en tjej iallafall.Skit söt var hon och skitstor. Men hon ville och fick leka med mig, och hon var i min ålder oxå.Fast hon slogs en del med sina stora tassar.Men vad gör det.Totte gillade henne med.Matte skulle lära mig att hoppa och gå på hinder fick hon för sig.Herregud va tar hon mig för.Det kan jag ju sedan förut,eller?Fast det är ju inte säkert att jag ville visa det för alla nya hundar och människor.Det får finnas gränser.Till slut tröttnade Frida och matte och gick en kvällspromenad med oss två.Totte och mig.Det var bättre.Sedan fick jag leka hemma hos Totte oxå.Vi lekte ute på Fridas och Tottes tomt.Matte hade ju naturligtvis glömt kameran hemma.Men det är väl inte så konstigt.Passa tider kan hon inte heller,säger dom.Jag vet inte vad dom menar.Hon är ju bara till för mig och sedan spelar det ju mindre roll när vi kommer.
Jag får erkänna att jag är lite trött idag efter gårdagen.image285






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: