Otursförföljd

image49Denna dag som började så bra.Otto,Olle och jag var hemma och slappade på förmiddagen mens maken var på återbesök på sjukhuset.När John så kommit hem så gick vi ut med hundarna i skogen.Vi hade en skön promenad men vi var inte hemma mer än 15 minuter förän olyckan var framme.Hundarna var på altanen och John på andra sidan för att hämta in ved.Hur det gick till får vi aldrig veta men Otto ramla ner från altanen ner i källartrappan.Han skrek så hemskt så jag var ute på nolltid.John trodde Otto var stendöd.Otto kom upp på tre ben.Vi fick åka akut till Blå Stjärnan i Göteborg där han röntgades efter lugnande spruta.Han hade så ont och det gör ont i hela mig bara jag tänker på det.Armbågen i höger framben är skadat.Jag fick lämna kvar honom på djursjukhuset.Otto kommer att opereras i kväll eller i morgon.Veterinären trodde att det skulle gå bra.Jag är chockad,tror jag.Min lilla älskade valp.Varför skulle detta ske.Vi har varit så försiktiga med honom och rädda för att han skulle råka ut för något.Elsladdar och sådant som är farligt för små valpar.Men man kan tydligen inte förutse allt.Alltid är det något som man inte satt skydd för.Nu är det bara att vänta.Blå Stjärnan skulle ringa när operationen var klar.Håll alla tummar för vår lilla kille.Kortet är det sista som jag tog idag.Otto kom i mellan på vänster hörne och föll 2½ meter ner i betongen.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: