Den gick fort över den.

Den förkylningen gick fort över den.När jag vaknade idag var den borta lika fort som den kom.Väldigt konstig förkylning.Fast jag somnade ganska tidigt igår kväll.Det gjorde kanske susen.Så idag var jag igång som vanligt.Tur för Otto för då fick han följa med på promenad idag med.Ja,han får alltid sin promenad ändå.Jag är ju inte ensam.Kan inte jag gå så kan oftast John,eller tvärt om.Otto fick göra sina kullerbyttor,i vanlig ordning.Sådana gör han ett flertal varje gång vi går i mossa.Han verkar tycka det är jättekul.

Hemskt med den massakern i Finland.Skrämmande att det kommer så nära det där med ungdomar som skjuter hej vilt på skolor.Hur kan det bli så?Hur kan det gå så långt,utan att någon vuxen märker att allt inte står rätt till med ungdomen?Det är för mig obegripligt.Och att unga människor kommer över vapen.Usch och fy.Man vill inte ens tänka tanken att det skulle kunna hända även här i Sverige.Det är bara sånt som händer i USA,trodde jag.Och så händer det i grannlandet Finland.Jag blir rädd.Jag har ju flera barnbarn.Att barnen inte kan gå säkra i skolan.Det känns väldigt skrämmande när det kommer så nära.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: