Va lungt.

Idag var det lungt.Jag var ute i skogen med hundarna.Det blåste som bara den men jag klarade mig undan regnet.Det kom när jag varit hemma en halvtimme.Sedan har det regnat och blåst oavbrutet.
Stackars Olle.Han börjar höra smällare.Det gillar han inte alls.Så han ville inte vara ute i kväll.Han stretade emot och ville rakt inte gå kvällspromenad.Jag trodde det berodde på vädret men kom på att det var ju dom jäkla smällarna.Olle blev skrämd som unghund och det har aldrig gett med sig,trots att vi efter det aldrig haft smällare här hemma.Det var några barn från Norge som skrämde honom. Han blir lika rädd då det skjuts med vapen.Han vet inte var han skall göra av sig.Han vill helst sitta i mitt knä.Tyvärr var jag inte hemma då det började.Rädslan alltså..Den sommarna var jag i Canada och hälsade på min "gamla kompis".Ja vi har kallat oss så sedan vi var barn,nästan.Vi undertecknade alltid våra brev så.Hjärtliga hälsningar från din gamla kompis Mette.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: