Långpromenad

Idag blev det en riktig långpromenad.Upp förbi Kent-Oves hus.Ner mot Morgan Sund.Från Färdsle ända ner till Hålandavägen.Vi såg huset där Monica bodde.Sedan Rykvägen hem.Det blev nog en 5-6 km och det tog lite drygt 2 timmar.Man skulle haft med sig fika.Hundarna var hungriga och trötta då vi kom hem.Det var jätteskönt väder idag, med sol, så därför passade vi på att gå en riktigt lång tur.Så fick olle vara lös lite.Och så var vi i en riktig skog.Inte ett kalhygge så långt vi såg.Bara en del träd som legat sedan stormen Gudrun, för snart 3 år sedan.Undrar vem som äger det område vi gick i? Men nu har vi hittat en väg som vi kan gå om vädret tillåter.Fast det höll på att bli väldigt kort, för jag trampade i ett vattenhål som nästan gick över stövelskaftet.Detta hände alldeles ovanför Kent-Oves,när vi bara gått 700 meter.Men det klarade sig precis.Jag kollade på stöveln och såg den knappt.Jag var bergis på att jag fick vatten i den.Det var 0 gradigt ute så det hade varit att vända om hem igen.Men jag hade tur.Det var första gången Otto gick denna väg och hans livs längsta promenad,hittills.Han var så duktig.Inte en gång visade han att han var trött eller hade ont.Det här kommer nog att gå bra.Men Ottos knä menar jag.Nu har han fått nya hörntänder,men tre mjölktänder sitter kvar.Jag ger honom saker att tugga på så jag hoppas att de faller av sig själv.Annars får det bli hovtången.Skojar bara.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: