Totte

Imorse klockan 7 kom Totte och Frida.
(Jag sov faktiskt till klockan 6 idag.)
Då de skall riva ut det gamla köket i Lödöse
och sätta in ett nytt kök,så ville Lödösefamiljen
att Totte skulle vara här hos oss,
istället för att han skulle behöva vara på en
byggarbetsplats två dagar.
Totte är en känslig hund som inte vill ha
så stora förändringar i sitt liv.
Just nu är det bättre för han att vara här.
Vi tre,Otto,Totte och jag var på promenad.
Det fick bli en kortare variant idag då vi väntade
besök av en bror till mig och hans fästmö.
Fast vi var ju iallafall ute och gick en timme
och Totte och Otto sprang som idioter
på de frysna ängarna.
Vi fikade och käkade middag tillsammans.
Idag bjöd jag på Annas höstgryta och det
var populärt och uppskattat.
Även Frida kom efter jobbet och fick middag,
innan hon ensam reste hem till byggarbetsplaten
i Lödöse. Totte övernattar hos oss.
Resten av familjen hennes är och kollar
på fotbollsmatchen Sverige-Tyskland på
Gamla Ullevi.
Det är ju bara en träningsmatch,men ändå.
De skulle visst äta en fina middag på resturang
innan matchen.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: