Solig vinterdag

Minus 15 grader inatt och fortfarande minusgrader
men strålande sol så det ser ut att bli en fin lördag.

Har precis talat i telefon med min svärson.
Han bor i Tyskland nu,men är hemma på besök,
vilket ju gläder fru och barn.
Det är ju lite tufft för dem att leva åtskilda,
men då blir det ju dess då bättre då de träffas.
Allt här i livet har ju sina för och nackdelar.
Det är inte bra att gå på varandra hela tiden och
det är inte lätt att vara ifrån varandra för länge heller.
Minns så väl när min make arbetade utomlands eller
på annan ort i Sverige under långa tider.
Minns känslan av evig förälskelse,längtan och
intensiva möten.

Nu vet jag att jag har bloggvänner här i Sverige,
i Canada,i USA och Tyskland.
Visserligen bara en från varje land som jag vet om,
men det förpliktigar.
Väninna i Kanada,brorson i New York,
svärson i södra Tyskland.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: