Ofrivillig frånvaro

06.50 knallade jag ut för att åka till Göteborg.
Jag gick bara 5 meter innan jag ångrade mig
och gick in.Över 2 dm nysnö hade kommit under
natten och det såg inte jag förrän jag kommit mig
utanför ytterdörren.Det är ju kolsvart fram till
8 tiden.
Ingen utebelysning har vi på om morgonen.
bara på eftermiddagen mellan 16-22.
Egentligen borde jag fattat redan då jag satte
på teven och upptäckte att vi inte hade någon
signal.
-Sätt på radion istället,hörde jag från sovrummet.
Det gjorde jag,men jag hörde inte varningen som
gick ut över etern.
Det gjorde maken,som reste sig ur sängen och gick
ut för att varna mig,men då hade jag äntligen fattat
att vi var insnöade.
Det blir vi ju några gånger varje år,men så himla
typiskt att jag hade en inbokad tid klockan 08.30
på Odontologen i Göteborg.
Vi har inte fått skottat ännu och nu är klockan över 20.00.
Hoppas bara att vi får det till i morgon för då skall
jag till Kungälv med Otto.
Det är ju heller inte nödvändigt,men Otto behöver klippas.
Det fastnar kilovis med snö på benen och under magen.
När jag var ute och gick med Otto idag så halkade jag
på vägen.
Jo då,jag hade broddarna på,men såg inte isen under snön.
Jag gick ner i spagat och Otto blev orolig och vände på
en femöring. Blixtsnabbt var han framme hos mig och
undrade oroligt över om det gick bra med mig.
Det gjorde det lyckligtvis och färden kunde fortsätta,
men då kände jag att jag blev rädd så då blev
gången så där struttig och stel ända tills vi kom
till stigen.Där var det snö upp över stövlarna,
men inte halt så då blev jag trygg igen.



Postat av: Gökboet

Vilken osis med vädret just idag vid den inbokade tiden! Men du var ju väldigt förståndig som inte gav dig iväg! Får se om du har bättre tur i morgon då, så Otto blir av med lite päls.



Bra att du påminde mig om broddar! Mååååste leta fram mina... Och du, hade jag gått ner i spagat så hade jag inte kommit upp på benen igen, förrän efter en stoooor operation :)))

Det var nog tack vare Ottos omsorg, som du kom upp igen så snabbt!



Ta det vackert i halkan!

2010-11-23 @ 21:51:01
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: