Lakanskräcken

De senaste veckornas lakanskräck bottnar
förmodligen i den osäkerhet som jag
upplever med FK och AF.
Det är så himla jobbigt att ha detta
hängande över sig.
För att sova har jag fått Stilnoct och visst
somnar jag,men jag vaknar efter några
timmar. Då kan jag somna om,men vaknar
jag igen och klockan är runt 5 så är det
stört omöjligt att somna om.
Som jag skrivit tidigare så handlar det inte
om att jag sover middag eller går och
lägger mig ovanligt tidigt.

Snön som kom igår ligger kvar så
det blir lite jobbigare att gå i skogen,
men jag får ta det som träning.
Varje gång som jag går ut ensam med Otto
så tar jag med mig munträningsredskapet
och tränar.Jag känner att jag blir starkare
i käkmuskelaturen och att läpparnas rörlighet
förbättras.
Vi får se vad testmaskinen ger för besked när
jag skall på återbesök på Mölndals sjukhus
den 20 december.Det mäts då hur hårt jag
kan hålla ihop läpparna och käkmusklerna
med tryck.För att jag inte skall fuska och
suga fast träningsredskapet så avlägsnas en
vaxpropp på redskapet.
Då går det inte att suga utan då gäller det att
knipa ihop munnen och spänna käkarna.
Det kan låta enkelt,men för mig är det
ingen självklarhet.
Idag hade vi 2 plusgrader på eftermiddagen.
Så vacker naturen är med snö och sol.



Postat av: anna

...japp, det tror jag med! att lakan-skräcken kommer av att du har detta "moln" över dej.

jag har ju något liknande, fast på annat vis..

stilnoct testade jag men jag fick ingen sömn på dom..zopiklon får jag sova på men tyvärr är det ju en "tillvänjning" så efter ett tag funkar dom mindrre bra.

inatt fick jag ( bad jag om) en lite mildare sömnmedusin, theralen tror jag den hette, som kanske kan få mej att sova bättre...



kämpa på, det låter så otroligt jobbigt med detta träningsredskap, får du inte typ kväljningar av det?

men förstår ju att det är ett "måste"...

tusen kramar till dej goa Mette!

2010-11-10 @ 23:01:07
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: