Enormt morgonpigg

Nu har jag en period då jag är enormt
och jag menar enormt,morgonpigg,
iallafall när det gäller mig.

Jag vaknade redan klockan 5 i morse och kunde
omöjligt somna om.
Fattar inte varför jag skall vakna så tidigt
nu i mörka november. Om det hade varit på
den ljusa årstiden så kunde jag fatta,men nu.
Idag hann jag frosta av frysen och kylen i källaren,
stryka,röja i tvättstugan och duscha innan maken
och Otto vaknade.
Inte är det så att jag lägger mig mitt på dagen
heller,utan jag är vaken till cirka 23 tiden.
Jag har väl aldrig sovit så lite.
Det är nästan så att jag blir lite orolig.
Det är inte normalt för mig.

Idag har vi fått det första snöovädret för säsongen.
Hela dagen har det snöat så nu ligger det
1 dm nysnö.
Jag tycker inte att det är länge sedan
vi hade den där långa svåra vintern.
Fast det skulle övergå i regn,men det har
jag inte märkt något av ännu.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: