Domsöndagen

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig,
men bra ändå.
Jag såg en affisch på biblioteket i veckan
om en musikmässa i Skepplanda kyrka söndagen den 21 november,
domsöndagen. Det verkade vara musik som jag gillar
med Bach blandannat.

Det visade sig vara en gudtjänst med massa musik
och nästan allt som återfinns i en högmässa.
Ingen predikan,men nattvard.

Först tänkte jag att det här kommer jag inte att klara,
men så började jag meditera och då gick
det bättre.
Vid nästa tillfälle som ångesten kom så tänkte jag,
att om det finns en Gud så har han tillfälle att
komma över mig nu och ta bort ångesten.
Det funkade och jag satt kvar.
Jag är väl ändå inte helt övertygad över det där
med kristen tro,men va sjutton.
När Fan blir gammal blir han religiös!

Musiken var bra och två präster som även de var bra.
Massor av folk var det i kyrkan.
Fyra blivande konfirmander,en tjej och tre 
killar satte sig på första bänk.
Det är en fin samhörighet i kyrkan
och det är en del av grejen. 



Postat av: Gökboet

Om jag ska vara ärlig, och det ska man ju vara, så tror jag mer på Qigong'ens kraft än den som sägs komma "uppifrån" ;)

Oavsett, skönt med lite avkoppling och omväxling!



KRAM!

2010-11-21 @ 23:35:25
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: