Det snöa o snöar..........

28 november och vi har 40 centimeter snö.
Igår försökte jag gå på oskottade områden
med Otto och det var jobbigt vill jag lova.
Vi får nog hålla oss på skottade vägar fortsättningsvis
Jag har önskat mig en sparkstötting i julklapp.
En sådan behövs sannerligen om vi skall
ha så mycket snö varje vinter.
Den jag hade förra året lånade jag av Henrik.
Nu behöver ju de ha sina sparkstöttingar själva.
Kallt är det också ute.
Inatt var det minus 10 grader.
Dagtid ligger det på cirka minus 5 grader.
Snålblåst var det igår så det kändes betydligt kallare.
Men inne är det långt ifrån kallt.
Maken eldar så jag orkar inte ha kläder på mig.
- 5 ute med kyleffekt och + 30 grader inne.
Det är temperaturskillnader vill jag lova.
Om jag hade fått välja så hade innetemperaturen
legat på runt 20-25 grader dagtid och runt 16-18
nattetid,men jag har inte mycket att säga till om detta.
Då tjatar jag ju bara.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: