Cytologprov och avstämningsmöte

Ja,idag har det varit mycket.
Först var jag iväg på en cytologprovtagning i Bohus.
Då det bara finns en mödravårdscentral i kommunen
fick jag åka 5 mil tur och retur för att få gjort
provtagningen.
I kallelsen stod det att man kunde få vänta ett
tag då flera kvinnor fått samma tid.
Bäst att vara ute i god tid,tänkte jag och var
på plats klockan 10 fast jag inte hade tid
förrän 10.15.
Jag hann bara in och ta en nummerlapp och
börja se mig om efter något att läsa så blev
jag inkallad.
Det är ju ingen höjdare,
men det gick fort och lätt och det var en mycket
trevlig barmmorska.
När jag fått på mig kläderna igen så började jag leta
efter min väska.
Jesus min väska,tänkte och sa jag!
Jag hade glömt den i väntrummet.
Som tur var hade en annan av personalen sett väskan
och tagit hand om den.
Alltså,snacka om snurrig.
Ja det gick ju bra.

Sedan handlade jag lite och åkte hem med varorna.
Hann vara hemma en timme,äta lite och dricka
en kopp kaffe,så var det dags för avstämningsmöte
på vårdcentralen.
 
Snacka om att jag var nervös.
Var på vårdcentralen klockan 14.00.
Inbokad tid 14.15.
Redan i receptionen fick jag veta att såväl handläggaren
från försäkringskassan,som arbetsförmedlingen redan
satt i väntrummet.
Skit,,jag som ville vara först på plats.
Bara att ta tjuren i hornen och gå in.
Redan där kom den första positiva överraskningen.
Min handläggare från arbetsförmedlingen var hon
jag träffat sedan i somras.
Alltså ingen ny handläggare som jag fått besked om.
Det kändes skönt.
De hade tydligen hörsammat min önskan.
Handläggaren från försäkringskassan var en ny 
bekantskap,men hon var okey.
Vi fick sitta där vi tre i väntrummet i 25 minuter.
Jag berättade att jag var nervös och det kändes
mycket bättre med en gång.
Själva mötet gick över förväntan och jag fick sagt
vad jag ville.
Nu skall jag tydligen få min sjukersättning fram till
och med februari,
men jag skall träffa arbetsförmedlaren den 3 december,
för vidare planering.

Det blir nog bra det här och vad skönt att det är över.
Men gud vad jag spänt mig inför denna dag.
Synd bara att jag missade qigongen.



Postat av: Gökboet

Oh fy tusan vilken dag. Stackars dig Mette! Inte undra på att du var nervös med 2 så jobbiga "möten" på samma dag.

Skönt att det är över nu då! KRAM

2010-11-16 @ 12:28:49
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: