Arktisk kyla

Ja så kallar SMHI kylläget som vi befinner oss i.
Nu när jag gick upp hade vi 15 minusgrader här
och då brukar vi alltid ha lite varmare än samhället.
Vårt hus ligger lite skyddat av Muleås,det stora
berget bakom huset.
Kyleffekten vid -15 är cirka -18.Brrrrrrrrr.
Jag var ute och hämtade en hammare så jag
märkte verkligen av kylan.
Katten har jag ont av för den måste frysa i carporten
där den sover.
Jag får nog göra en kraftansträngning för att få in katten.
Det blir nog inte så lätt.
Katten har bott i vår carport 3-4 år nu.
Jag har ingen aning om var den kommer ifrån.
I början var den otroligt skygg,
men nu kan man klappa den och lyfta den
så det kanske går att få in den.
Jag tycker så synd om den.
Varje gång som vi varit ute med en bil och kommer hem
så hoppar den upp på motorhuven för att få lite värme.
Jag tror att jag skall göra ett försök idag.

Igår spelade jag in qigongpasset på
min mobiltelefon.
Idag skall jag lyssna och höra om det
är så pass bra kvalitet att jag kan
göra qigong här hemma också.



Postat av: Ankan

Hua så kallt ni har de & lille katten hoppas du får in den i värmen...

Vinterkram

2010-11-30 @ 10:40:38
URL: http://www.ankboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: