7 november

Uppe i ottan som jag varit hela veckan sedan vi gick över till vintertid.
Mig gör det inget.
Ganska skönt att få sitta för sig själv ett tag,
innan man sätter igång med dagen.

Och så får jag så mycket gjort när jag går upp så tidigt.
Idag hade jag dammsugit,tvättat golven,vikt en tvätt,
varit ute med Otto och avfrostat frysen,allt innan klockan
var 14.Sedan skulle de bit en lite powernap,tänkte jag,
,men icke,
för jag kunde inte somna då tungan fastnade i gommen.
Det är störande att vara så muntorr.
Bara att resa sig upp från soffan och gå ut i köket
och hämta vatten.

Istället så läste jag i min nya bok.
En svensk deckare så klart.
.
Qvinny kom under tiden jag hade maten från frysen ute
på verandan och stal ett paket bullar och en paj.
Undra om han inte får mat hemma.
Snabbt fick jag igång frysen igen och in med maten
innan hon eventuellt skulle återkomma och stjäla mer frysen mat.
Idag var en perfekt dag att frosta av frysen.
Natten som gick var det -4 grader och bara någon plusgrad
på dagen.

Jag har fått uppdrag av maken att titta på kök på IKEA
på nätet.
De har ett program där man kan rita sitt eget kök
och välja hur det skall se ut och vilka skåp,luckor,
kakel och vitvaror som man önskar.
Fast det är inte helt enkelt för det skall mätas
och rätt måste det ju bli,för det köket man köper
skall man ha i många herrans år.
Bäst att göra det ordentligt och ta god tid på sig.
Det blir iallafall inget byte av kök i år,
så jag har tid på mig.



Postat av: anna

japp! det där med kök...SKOJ! jag ritade vårat ( inte för jag hade något att gå efter eller så stort, men ändån, det blidde precis som jag ville o det är rätt kul att veta man "designat det" hyfsat själv.



bra att du ökat i vikt med rara du! ha en härlig måndag!! kraam!

2010-11-08 @ 07:12:04
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: