5 november

Idag blev det långpromenad för Otto och mig.
Vi gick upp på kalhygget.
Otto sprang före,men så plötsligt hörde jag något
komma bakom mig.
När jag vände mig om och tittade så fick jag syn
på Agnes och lite längre ner kom Matti,Agnes husse,
så vi fick sällskap.
Vi var bland annat och tittade på en tomt som
håller på att bebyggas mot Sålanda.
Det var en kille och hans dotter som håll på
med schaktarbete,men det är inte de som skall
bo i det nya huset som skall upp där.
Nej detta var han som har köpt katt-Elsas hus.
Det är styvsonen till en bekant till oss
som inte lever längre.
Denne bekant dog i trafikolycka för 10 år sedan. 
Vi stannade och pratade ett tag innan vi gick
vidare på vår promenad.
Vi skildes åt vid Henriks gård där jag kastade in
brödet som jag burit med mig.
Det finns bara 4 hönor och en tupp kvar efter att
minken varit där. Nu skall väl den vara borta,men
några nya höns kommer inte förrän till våren
har Henrik sagt. Så nu blir det till att köpa ägg.
De är inte alls så goda.



Postat av: Margareta

Go'kväll!

Härlig promenad ni haft idag!

Katt tanten,kallades för "Relsbons Elsa".

Må hon vila i frid, men hennes hus luktade inte gott.

Stannade bara ngr minuter per gång,så kattpisslukten inte skulle sätta sig i kläderna.Men hon ville alla väl o var väldigt omtänksam.

Lite gammalt som kom fram.

Ha en go' helg Kära Mette m. Make o vovve.

2010-11-06 @ 18:26:13




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: