3 november

Så nu var köket färdigmålat.
Vi behöll samma färg,
men helst skulle jag velat ändra färg
,fast det går
inte just nu för då skulle jag
,eller rättare sagt maken,
behövt måla köksdörrarna också.
Jag skulle vilja ha nya köksskåp.
Fick jag välja skulle jag velat haft ett IKEA kök
som jag sett,med nya köksmaskiner och ett
nytt golv,men man kan ju inte få allt på en gång.
Det finns en charm i att önska sig också.

Idag har jag varit hos läkaren som sjukskrev
mig året ut.
Sedan har vi ju den där träffen med
försäkringskassan och arbetsförmedlingen på måndag.
De där myndigheterna vet inte vad den andra(statliga myndigheten)gör.
Ändå har de ju regeringsuppdrag på att samverka.
Jag fick ett mail från den handläggaren på AF
som jag träffade i somras.Hon undrade hur jag
mådde och om jag fortfarande var sjukskriven.
Skickade ett svar att det var jag ju och undrade
också varför inte hon skulle med på mötet på måndag.
Undrade vidare varför ytterligare en handläggare
från AF skulle kopplas in.
En ny handläggare som inte
alls är insatt i ärendet.
Vad FAN håller de på med?
Vet inte den ene vad den andra håller på med?
Vad är detta?
Jag protesterar
Inte FAN kan jag vara så himla viktig att jag måste
ha två handläggare från AF och en från FK.
Även handläggaren från FK är ju ny.
Vad sjutton sysslar de med egentligen.
En sak vet jag iallafall.
Någon kontinuitet i ärenden har de inte.
Eller kan det vara så att handläggarna bränns i bägge
ändarna så att den inte håller mer än några månader?
Jag bara undrar.
Detta systemet kan inte vara billigt.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: