Tyst arbetsökande

Fick ta med mig maken som talade för mig idag då jag var på besök på
arbetsförmedlingen.
Fast jag hade med mig block och penna också.
Besöket blev inte långt då jag inte kan kommunicera,men jag blev anmäld till
akassan.
Sedan kontaktade vi min tidigare arbetsgivare för arbetsgivarintyg.
Också försäkringskassan skulle skriva ett intyg som a kassan skall
ha.
Jag har även beställt en tid till distriktsläkaren då jag inte anser
mig kunna stå till arbetsmarknadens förfogande.
Det är endast försäkringskassan som anser att jag kan det.
Tycker att det är ett underligt samhällssystem vi lever i nu.
Jag mår ju inte bra vare sig fysiskt än mindre psykiskt.
Hela helgen missade jag på grund av smärtor i munnen.
Såväl avslutningen på hundkursen i lördags som Elviras 4 årskalas.
Jag orkade bara inte.
Orkar inte med mig själv just nu.
Den ständiga värken i munnen knäcker mig.
Det var ju inte alls länge sedan jag hade 2½ vecka av samma skit
med munnen.


Postat av: gladmymlan

oh snälla Mette. Finns det Inget man kan göra för dej:(

tycker jättesynd om dej, jag vet du inte är ute efter att man ska "tycka synd om dej" för du är en stark dam, men ändå. Det är tufft som attans för dej, och jag önskar att jag kunde ge dej en jättekram och blåsa bort all smärta.

det är ju en mardröm att gå som du gör, och DESSUTOM kämpa med sjukskrivning är horribelt..



men vet i ditt hjärta att jag tänker på dej, och att jag håller alla tummar och tår jag har för att det ska bli bättre för dej snart!

du finns i mina tankar kära vän!



tusen kramar till dej!!!!

2010-05-10 @ 17:21:15
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

mette, känn dej inte hedrad för mitt blogginlägg...men känn att jag tänker på dej, och tycker det är så förbaskade jäkla orättvist och dumt att jag blir så ilsk när jag läser hur du får kämpa...det är så jag själv vill skriva till f-kassan och skälla.

Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga. många kramar från din bloggvän anna

2010-05-11 @ 22:31:44




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: