Snickarbesök

Maken och jag kom oss iväg för att inhandla
konfirmationspresent till Emelina som skall
konfirmeras nästa helg.
Inte för att jag hade någon lust,för
det har jag inte när jag har ont.

När vi kom hem tog jag hundarna för att gå ut,
men då mötte vi snickaren,så jag fick vända hem igen
för att plocka bort från de fönster som han ville fixa idag,
innan vi kunde gå ut igen.
Snickaren var här i 4 timmar och han med de återstående fönstren.
Han gjorde fönstret i sovrummet,lilla toaletten och kontoret.
Nu är det bara altandörren kvar och den kommer troligen
nästa vecka.Åtta veckor har gått jättefort,vilken tur att vi
bestämde oss för att invänta den altandörren som vi verkligen vill ha
och inte en standarddörr som fanns i lager.
Så nu är det bara listning runt fönstren kvar och altandörren
och ytterdörren som skall flyttas ut och ny panel på 2 väggar
i vardagsrummet och lister,sedan är det klart inomhus.

Jo då blåsorna är tyvärr kvar, så det sprayas dag som natt
och inte blir det annat än näringsdrycker för att inte
förlora allt för mycket i vikt.
Gud i himmelen vad mycket man skall gå igenom.
Hoppas bara att jag kan äta sen efter all denna skitjobbiga
behandling.
Knäckemacka med ost och grönt äpple,det är vad jag
längtar efter.Jag kan komma på mig att bli sur på
maken när han tuggar.Det har inte jag kunnat på
snart 5 år.
Men skam den som ger sig och den som väntar på
något gott..................och så vidare.
Bara att kunna tugga,vilken känsla.

Bay the way,idag har vi haft 19 grader och lite sol.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: