Rörliga motiv

Min gud va dålig jag är på att fota rörliga motiv.
Det är något som jag måste öva mig på.
Små barn sitter ju inte stilla många sekunder
och flertalet av de kort som jag tog igår var suddiga
och felkomponerade på alla sätt.
Hur sjutton gör proffsen när de fotar barn?
Ger de dem Valium eller?

Måste bara berätta om Elvira.
Hon och CajsaStina och jag satt inne i vardagsrummet
och kollade på Mumin.
Jag hade fått en vacker bukett röda rosor av Elvira när de kom.
Den vackra buketten stod vid sidan av oss.
Elvira undrade om jag gillade buketten.
Ja den är jättevacker,sa jag.
-Jag får MINSANN ALDRIG NÅGRA ROSOR,sa Elvira
och såg mycket ledsen ut.
Så jag fick skicka med henne en ros som hon skulle ha
på sitt rum.
Hon säger så mycket underbart det lilla livet.
Nästa gång jag åker till henne skall jag köpa med
en rosa ros till henne.
CajsaStina som blir 2 år i augusti,har också börjat
prata en hel del.Kram fick jag också när de åkte hem
vilket förstås gläder en farmor.
Vilka tjejer.
Farmor like.



Postat av: Anonym

Visst är det underbart att ha barnbarn. Vad vore livet utan dem? Ring och ge din mailadress till mig för jag vill sända lite roliga mail till dig. Det kan man behöva ibland för då blir livet mycket roligare.

Stor kram

Marita

2010-05-30 @ 23:26:00




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: