Nattens dröm

Drömde inatt att det var september och att det varit
likadant väder som det är idag,hela sommaren.
Förvånad frågade jag maken om det inte skulle
vara någon varm dag på en sommar iallafall?
Nej tydligen inte svarade maken.
Men vad har hänt med det som de kallar växthus-klimatet då,
undrar undertecknad?
Äsch så säger de bara,svarade maken.
Okej då,fast då emigrerar jag,svarade jag.

Idag var jag och vägde Otto.
Inte ens det var något positivt.
Kanske veterinären skall undersöka hans ämnesomsättning.
Nej jag tror inte att det är något fel på hans ämnesomsättning.
Han bara ÄLSKAR mat och mat är det enda som finns i hans huvud.
Speciellt matglad har han ju blivit efter att han blev kastrerad
Så är det inte med Olle.
Han äter men inte är han så fixerad av mat som Otto.

Otto och jag gick en härlig promenad i Alafors efter vägningen.
Kul att gå på nya vägar,men sedan fick jag ju gå en tur till
när vi kom hem.Olle måste ju också ut,så vi fick dubbel
dos Otto och jag. Vi hann hem precis innan regnet kom.

Blåsorna i munnen är kvar.
Skit,skit.
Trött på mig själv och vädret.
Inget kul alls.

Lägger ut några bilder från igår då solen sken.
Temperaturen höll sig på blygsamma 12 grader.
Inte mycket för att vara i mitten på maj.







Mina älsklingar njuter av solen och det är de
sannerligen inte ensamma om.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: