Konfirmation

Vi talar inte om munnen idag,fast bara lite då.
Inatt tappade jag en provisorisk krona och
sedan en till när jag borstade tänderna i morse.

Det var bara att försöka glömma det och dra i väg
till Nygård där dagens begivenhet tilldrog sig.
Pingsdagen tillära och solen sken på alla fina
konfirmander.
Kyrkan var proppfull.
Det var en fin och minnesvärd gudstjänst.
Frida och jag passade på att ta nattvarden.

Sedan var vi nere i Lödöse församlingshem
och firade konfirmanden.
Jag hade med mig näringsdryck samt fick i mig massa
kladdkaka med vispgrädde så jag var nöjd.
Det andra goda fick jag nöja mig att lukta på,
men jag är inte ledsen för det.

Men i morgon blir det att ta ett akutbesök
på Odontologen.









Postat av: Ankan

Härligt att du inte missade konfirmationen dock mindre kul med kronorna,,kan det inte få vara nog nu....tänker på dej massor..STOR kram

2010-05-24 @ 00:53:08
URL: http://www.ankboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: