Så otäckt och obehagligt

Idag när jag gick ut med hundarna så tänkte jag,
att gå går ut till vägen och ner mot samhället,
för att sedan komma ner på stigen mot Ryks bäck.
Då vi snedande ut på Kvarnabovägen så såg jag en
man komma gående mot oss.Han gick på "fel sida"
av vägen.Honom har jag sett gående vid ett par
tillfällen tidigare.Tidigt en lördagsförmiddag var
han på väg uppåt. Då var han kraftigt och jag säger
kraftigt berusad. Då gick han med en öl i ena handen
och han stannade stup i kvarten.Han hade uppenbara
svårigheter att hålla sig på benen.
Idag var stegen stadigare på honom.
Då hundarna ju vill stanna och nosa så kom mannen
allt närmare oss.Helt plötsligt hörde jag honom prata
och så tyckte jag mig höra andra stämmor.Konstigt,
tänker jag.Pratar han i telefon eller.Men de andra
stämmorna då?Det lät som de gick flera personer
bakom oss.Jag vände mig om och tittade de gånger
hundarna stannade för att nosa.Ingen av dem reagerade
nämnvärt på mannen bakom.Bara jag som undrade
va sjutton som pågick cirka 100 meter bakom oss.
Varefter att hundarna stannade upp närmade sig mannen
oss.Jag hörde minst en mansröst, en kvinnoröst samt en
barnröst. Hur jäkla märkligt som helst.Det var hur otrevligt
som helst att ha mannen gående bakom,
men jag kunde inte komma därifrån.Bara att gå framåt
så snabbt som möjligt så att jag kom till stigen.
Precis när jag skulle svänga av vägen ner mot stigen
hade han hunnit ikapp oss. Då såg jag att han inte
pratade i telefon.
Han pratade för sig själv med olika stämmor.
Fy sjutton va otrevligt det var och vad glad
jag var att komma ner på stigen.Väl ner vid Ryks bäck
träffade jag en granne som jag berättade för.
Jag var bara tvungen att babbla av mig.
Den mannen skulle jag inte vilja träffa en mörk
kväll. Då hade jag stendött av rädsla.Jag måste
bara ta reda på vem han är och var han kommer ifrån.
Antingen är han väldigt sjuk eller påtänd.
Vi har ingen vana av sådant folk här i trakten.



Postat av: gladmymlan

shit jag hade bajjat på mej!!! såna människor är jag rädd för!!!!

2010-06-21 @ 01:29:59
Postat av: Ankan

Men vad läskigt,,hade inte velat träffa honom just där ute i ingenting, men gärna annars,,är faschinerad av den grejen som han,,attt vara flera.. försök ta reda på var han bor o så,,han verkar ju vara schizofren..

Kramen

2010-06-21 @ 15:18:43
URL: http://www.ankboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: