Precis lagom

Solen kom precis lagom till hundarna och jag
skulle gå ut.
Nu har det varit torrt så pass länge att vägen
är helt torr mellan Gillbergs och Andreas.
Det är ovanligt.
Mycket ovanligt.
Det har inte hänt på flera år.
En negativ effekt av detta är att grodynglens
göl torkat ut.
Rune höll på med att reparera taggtråd,
men han började prata om att det var en
massa hundskit i hans hästhage.
Va fan,en bonde som är rädd för lite hundskit.
Han skulle "jäklare mig" ta Bobbos husse,då
det är Bobbo som skiter och Bobbos husse som
inte tar upp efter sina hundar.

-Men Dennis har bara en hund,sa jag.
                 -Dessa hundägare som inte tar hand om skiten
efter sina hundarna,fortsatte han.
                -Ja,men det är väl inte bara Bobbo som skiter
där,sa jag.
-Såväl Oves hundar samt Agnes och
mina hundar skiter ju också,eller?
       -Så vi får väl också ta på oss lite skuld till
hundskiten i hästhagen,menade jag.
                         -Men det är så jäkligt att trampa i hundskit,sa Rune.
                                             -Nej,men det är väl gött när det sprutar hundskit mellan tårna?
 
Näe,han fattade inte att jag drev med honom.
Han är bara en grinig gubbe.
Det kan inte vara lätt att vara bonde med hundskit i hagen.



Postat av: Malin

Sv: Jag hade önskat att jag hade så fina fötter, men dom är inte mina!



Vad har du för dig ikväll?

Kram Malin!

2010-06-27 @ 21:10:08
URL: http://humlanmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Jag hade önskat att jag hade så fina fötter, men dom är inte mina!



Vad har du för dig ikväll?

Kram Malin!

2010-06-27 @ 21:10:24
URL: http://humlanmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Jag hade önskat att jag hade så fina fötter, men dom är inte mina!



Vad har du för dig ikväll?

Kram Malin!

2010-06-27 @ 21:10:33
URL: http://humlanmalin.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: