Nationaldagen 2010

Snickar-Henrik,han som äger firman kom klockan 8 i morse.
Jag hissade den blå-gula flaggan för att fira nationaldagen.
Henrik arbetade med bara lite matraster i 8 timmar.
Inte visste jag att han skulle arbeta hela helgen.
Fast han hade visst pratat om helgarbete med maken.
Han har så mycket jobb att han måste ta till helgerna också.
Maken har en boulekompis som vill ha gjort ungefär samma jobb
på sitt hus,men Henrik har uppbokade jobb till i oktober.
Imorgon klockan 8 kommer de tre man som skall
satta lock på väggarna och foder på fönstren,
på utsidan.

Själv drar jag iväg till Östra sjukhuset imorgon och låter
männen jobba själva här.

Hundarna får sina promenader av mig och idag gick vi
motsatt väg från igår.
Detta då Otto tappade sitt halsband igår.
Måste tydligen blivit för löst.
Kan det vara så att han gått ner i vikt?
Hoppas att så är fallet.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: