Kroppsarbete

Började dagen med att sola mina vita ben en stund.
Övriga kroppen och laptopen under parasollet,
men efter en lite stund
hade jag tröttnat på att bara sitta still.
Det är inte riktigt min grej.
Istället klättrade jag upp på stegen och målade snickarglädjen
på verandan.
Sedan gick jag runt och plockade upp spik efter snickarna.
Jag har säkert hittat ett hundratal spik och skruv.
Förhoppningsvis hittar jag samtliga så man slipper
punktering på någon av bilarna.
Så kollade jag lite tennis från Paris.
Bra jobbat Robin Söderling nu är du i final.
Vilken rysare du bjöd på.
Det kanske låter som om jag bara jobbar,
men det är inte riktigt sant för jag njuter av sommaren också.
Idag när jag var ute med hundarna blev jag bara stående
och tittade på den vackra grönskan och på det söta
lilla hingstfölet som idag är en vecka.
Som han galopperar.
Gäller att fånga dagen och det har jag gjort idag.
Vilken underbar dag.



Postat av: anna

jag ä lika dan:) jag la mej tillrätta i solstolen....tänkte sola min bleka lekamen....men fem minuter senare höll jag på att smälla av...för varmt för tråkigt för stillsamt:) så jag rensade rabarberlanden o kantklippte med min grässax....istället.

Har med njutit av dagen.kollat på skatbon i min hägg o fotat lite:) lekt med mina små vovvar...pysslat med hästar o donat..

lovely dag!

2010-06-04 @ 23:00:32
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: