Käkkirurgen

Idag har vi varit på rutinkontroll på käkkirurgen.
Just nu har han inget mer att erbjuda mig.
Det blir inte tal om fler bentransplantationer.
Risken att det skall tillstöta komplikationer
är alldeles för stor.
Läkarna är rädda för att de skall förvärra min situation ytterligare.
 Eventuellt kan de erbjuda
en stamcellsoperation om 2-3 år när forskningen
om sådana ingrepp utvecklats mer.
Någon plastikoperation blir det inte förrän i slutet på
året eller början på 2011. Väntetiden är cirka 18 månader
för den typen operation
och jag har stått i kön i drygt 12 månader.
Idag var maken med för att då slipper jag ju berätta
om hur det gått och vad doktorn sagt och så.
In i mellan är det bra att han får följa med så han vet
vad som händer.
Jag är så dålig på att återberätta.

Efter blev det lite shopping och jag hittade ett
sött trädgårdstroll som jag satt på trappan till
min nymålade veranda. Så har jag börjat måla
på de två rören som står framför verandan,där jag brukar
plantera lite. De var ju svarta med rosa blommor.
Nu har de blivit vita med röda katter och lite fåglar
eller fjärilar. De blev inte så väldigt bra. Meningen
var att det skulle vara fjärilar,men det ser mer ut
som rovfåglar,tycker jag.

Jag har inte hunnit forska om den där konstiga,
obehagliga mannen ännu,men det kommer.



Postat av: Ankan

Även om väntetiden är en aning lång så är det ju skänt att du veta att det närmar sej för dej..tänker massor på dej..

Får vi bild på stuprören månne? Lät som en fin ide,,,kramen

2010-06-22 @ 08:49:07
URL: http://www.ankboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: