Huvudlöst?

Började dagen med att rensa lite ogräs och ta
emot en elektriker som skall sätta upp våra
utelampor i morgon. Idag var han bara och tittade
på jobbet.

Sedan var jag kallad på möte på arbetsförmedlingen
i Nödinge. Idag fick jag träffa handläggaren plus en
praktikhandläggare.
Alltså jag blir inte riktigt klok på detta.
Hur mycket resurser kan man lägga ner på en snart 61 årig
kärring med allsköns arbetshandikapp?????????
Kan detta verkligen löna sig för landets arbetsmarknads
politik? Man drar ner lite på statistiken på ett område och lägger
på statistiken och pengarna på ett annat område. 
Det är hål i huvudet anser jag och många med mig.
Fick reda på av handläggarna att över 35% av dem som
utförsäkrats från försäkringskassan redan är tillbaka
som sjukskrivna.Jag bara skakar på huvudet och spelar med
i denna fars.
För det är det de är.
En jäkla seg  fars och jag är en av
skådespelarna
Undrar hur den här pjäsen slutar,och vilken akt
det är nu,och hur många akter skådespelet innehåller?



Postat av: Marita

Är du förvånad?

Det är väl detta som kallas Sveriges STÖRSTA fars, eller?

2010-års: Arbetsförmedlingen OCH Försäkringskassan,

båda två är toppen enl. alla i hela Sverige

Kram Marita

2010-06-22 @ 22:29:56
Postat av: anna

ja men eller visst?!! det är väl klart att det en kanonviktigt att hitta några handläggare som rer i din situation:) annars kanske gubevars DOM blir arbetslösa:)) ( obs ironi)



bara spela med i pjäsen, säg ( eller i ditt fall nicka) bara ja till allting dom säger, bara stå där som en statist te di tröttnar.



skickar du iväg dej på nån "praktik" så får du stå där o nicka. då tröttnar dom med:)



man kan inte annat än att skaka på huvudet...

KRAAAM PÅ SEJ!!

2010-06-23 @ 08:51:33
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Anna

Fast man kan juh se de positivt också, de är juh bara 35 % som är åter sjukskrivna, tänk på alla som är åter i arbete.

2010-07-02 @ 15:44:24
URL: http://smultronet1.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: