Byggstäd ute

I vilket fall som helst så blev bygget klart igår.
Så nu återstår bara att måla huset en gång till.
Som tur är så kommer Sebastian 190 cm lång
och snart 17 år,måndag eller tisdag,
allt beroende på vädret. Sebastian med sin långa
lekamen blir utmärkt bra att skicka upp på ställningar
och stegar, dit vi inte vågar.

Idag har jag städat altanen, plockat avsågade brädbitar
och spikar och planterat lite växter och rensat lite vid dammen.
Nästan varje dag har jag med mig en ny sten hem.
Jag har också  varit inne i växthuset och grejat lite.

Maken har sågat ved och gjort rent i carporten, så
att vi kunde köra in bilarna igen,vilket vi inte kunnat de senaste
tre månaderna.
Fast det har ju inte gjort något att bilarna fått
stå ute.
Bara det att vi fått 2 gröna bilar istället för en svart
och en silverfärgad,
men nu har de återfått orginalfärgerna igen.

Jag är så nöjd och tycker det är en ren fröjd att titta på huset.
Det har blivit så fint,tycker jag.   







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: