Bygget

Ja bygget går framåt lite för varje dag.
De var tre idag oxå fast byggherrn själv var här från 10-13 ungefär.
De andra två arbetade heldag här.
Henrik som äger firman är redan på gång med ett nytt jobb.

Vädret har inte varit så bra måndag,
tisdag,fast det är ju bra för växtligheten och för sniglarna.
Så behöver jag ju inte vattna.

I morgon får jag ta och läxa upp maken.
Om inte det hjälper så frågar jag om jag kan få låna
Fridas villavagn ett tag.
Nu får det bli någon jävla ordning på detta eviga supande.
Jag blir så trött och på eftermiddagen så är det som om
man bodde på ett hem för gravt utvecklingsstörda.
Om han bara visste vad dum han blir.
Han fattar ju nada när han dricker och det är
skitjobbigt att vara spiknykter tillsammans med
en som dricker.
Att han bara orkar.
Visst det är ju inte första gången som
jag försöker att ta tag i det och säkert inte sista gången
heller.
Fy fasiken vilket jäkla liv.
Fast jag vet ju att jag är möjliggörare,
men hur sjutton gör man?
Råd mottages tacksamt.



Postat av: anna

Råd? vad ska jag säga? min sambo gillar att ta sig en whiskey eller två på lördagen typ. jag själv är nykterist i princip...jag avskyr vad alkoholen gör med människors sinne! hellre då tillåt lite marijuana det har ingen blivit DUm av.

vad jag tycker är att du har tillräckligt utan att behöva lägga energi på att förklara för någon som inte har förstånd att förstå sitt missbruk.....



sen kan jag bara misstänka, att alkoholen alltid är en "enkel" väg ut ur oro ångest nedstämdhet byggröra se sin fru lida vecka efter vecka...



jag kan bara tänka att ni båda två har haft "för mycket" skit och då blir alkoholen ett sätt för honom att "koppla av" medans du gör på ett annat sätt ex umgås med dina underbara hundar eller så..



jag ber dej i alla fall, goaste Mette...håll distansen, fyllgubbar går inte prata förstånd med ändå,

och kämpa på...( somdu gör) satsa på din fotografering och hundarna och annat som får dej att må gott...

ev be honom kontakta någon kurator liknande människa, som kan hjälpa honom ur det här,

det låter som om inte han heller mår särskilt bra mitt i allt....

storkram te dej!!!

2010-06-08 @ 22:11:11
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: