Almost ready

Idag har det nästan blivit klart inomhus.
Äntligen.
Nu skall jag bara sätta tillbaka grejerna i
ena delen av bokhyllan.
Det skall bättras lite på färgen på panelen
i vardagsrummet och lite kablar skall sättas
fast i väggen.
Så skall de nya gardinstängerna upp i köket
och köksgardinerna upp igen.
Det känns så skönt att det börjar bli färdigt
det här stora projektet.
En ny soffa i vardagsrummet hade inte varit fel.
Det är inget fel på den gamla men jag skulle
vilja ha en med divan. En som är bekvämare
och stålgrå. Inget mer skinn.
Det har jag tröttnat på.

Klockan ringde 05.30 idag för jag skulle ju
vara på Odontologen klockan 08.00.
Och jag vill ha god tid.Måste ju ha mitt kaffe
och dusch så att jag vaknar.
Idag var jag "bara" där 1½ timme.
Öm och svullen efter men det tillhör ju.
Jag får en del stryk.
Förhoppningsvis känns det lite bättre i morgon.

I morgon skall jag fota och lägga ut så ni ser
vad som hänt härinne.
Idag har vi haft 25 grader.Varmast i år.
Underbart







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: