Administrativt arbete

Vaknade tidigt för jag kunde inte sova för jag visste
att jag hade en massa administrativt arbete att göra.
Blanketter att fylla i och telefonsamtal att ringa.
Men nu är det gjort och handlingarna har skickats iväg
till akassan och andra instanser.
När det väl var gjort så tog husarbetet vid.
Tavlor som skulle på plats och småsaker som jag
haft i lådor kom på plats.
Nu är det bara två lampor till som skall sättas upp
sedan är projektet klart inomhus.

Då sommarvärmen kommit så fick jag ju passa på
att njuta av den också.
Hundarna fick svalka sig i bäcken vilket uppskattades.
Maken har tillbringat dagen med att måla brädor som
skall upp på utsidan av huset nästa vecka.
På måndag är de tre som kommer.
Henrik&Henrik&Erik.
Då blir det grejer.

Nu har maken och jag ledigt till på måndag.
Inga läkarbesök heller.
Bara vara och njuta av tillvaron.
Leva i nuet alltså.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: