Fotboll

Slöttittar på matchen mellan Tyskland o Spanien.
Idag ringde jag ÖNH för att få en tid.
Efter mycket upptaget så kom jag till en sjuksköterska.
Hon fattade ingenting,så hon skulle tala
med en annan sköterska och återkomma imorgon.
Ska det vara så svårt att fatta att det är något
fel i matstrupen och att jag vill att en läkare skall
titta ner i halsen?
Jag fick väl tag i en semestervikarie.
Nu börjar jag bi riktigt pissed över att inte kunna
äta något.

Hundarna och jag träffade trevliga människor
med lika trevliga hundar på promenaden.
Otto fick leka med Bobbo och Agnes och
Olle uppförde sig exemplariskt
Han morrade bara en gång åt Bobbo.

Sedan har jag gått runt och bättringsmålat.
Jag har med andra ord inte gjort så många
knop idag.
Gillar sol och 20 grader.
Precis lagom.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: