Fortsättningen

Mitt i natten mellan fredag och lördag vaknade
jag av att magen satte igång och sedan dess
har jag i stort sett "bott" på toa.
Vid något tillfälle upptäckte jag att jag blödde
från tarmen.
Okey tänkte jag,det är väl inte så
farligt.Lite blod.Fast det visade sig senare att
det var inte lite blod,det var mycket.
Jag ville åka in till sjukhus redan på lördag eftermiddag,
men jag stod ut till på söndagkväll.
Vi ringde,eller rättare sagt maken ringde 1177,
sjukvårdupplysningen.De tyckte att vi skulle åka in,
men jag var så svag och hade så ont att jag inte
klarade att sitta i en bil.
Vi fick ringa 112.
Ambulansen kom på vår uppmaning utan blåljus,
då Olle blir så rädd för blåljuset.
In till Kungälvs sjukhus. Fy sjutton va ont det gjorde
att åka ambulans.
Väl inne togs en massa prover
och jag fick dropp då jag var lite uttorkad.
Läkaren som kom sa att jag förlorat en hel del blod
och att snabbsänkan var 105. Jag fick medicin och
recept och en remiss till distriktsköterskan nere
på vårdcentralen.
 Sedan fick jag en taxi hem.
Jag var hemma vid 5 tiden på måndagmorgon.
Sedan dess har jag bara gått mellan sängen och toan.
Tisdag skjutsade maken mig till VC.
 Där svimmade jag
direkt innanför dörrarna.
Sänkan hade gått ner till 40,
men blodvärdet hade sjunkit till 90.
Inte undra på att
jag är snurrig.Jag köpte blutsaft,så igår var jag på
VC igen,men blodvärdena är fortfarande dåliga.
Sänkan hade gått ner till 13.Vilken fantastisk kropp
jag har. Nu skall jag vila och har fått en tid till
läkaren i augusti.
Usch en sådan pärs!
Så som jag ställer till det för mig själv.
Nu har jag fått något bulkmedel som jag skall ta varje dag,
för att förhindra att jag råkar ut för samma grej igen.
Jag har varit så svag att jag inte ens orkat öppna laptopen.
Då är det illa.



Postat av: gladmymlan

men gumman då!!!!!!! vad är det som har gjort att det har blivit så här?!

tycker jättesynd om dej, hoppas det inte är något allvarligt, men det låter ju illa!!!



störstarste kramen i världen till dej!!!!!

2010-07-23 @ 11:43:37
Postat av: Margareta

Du får krya på dig Mette!! Stackare!

Kram!

2010-07-23 @ 20:33:10




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: