Häcken full

En sån vecka jag haft.
Måndag var det ju 15 grader kallt och massa snö när jag åkte upp till frissan i skogen.
Och så var det ju misstaget på tisdagen,men det gäller att glömma det väldigt fort.
Onsdag var det att skotta snö igen och så började jag att tvätta köksskåpen.
Jag fick städat 5 skåp och var så nöjd med mig själv.
Torsdag ställde jag klockan på 06.00 och stack iväg före 06.30.
Denna gång var det sannerligen inga bilköer så jag var på Odontologen redan 07.30
så jag hann att pusta ut 30 minuter innan den jobbiga behandlingen påbörjades.
Det är ett rent helvete och jag förstår nu varför det är 2 veckor mellan besöken.
Så lång tid tar det för mig att bli helt återhämtade och så börjar det om.
Jag får ta lite smärtsillande tabletter och spray ett par dagar.
Nästa gång skall det visst ta 3 timmar.
I torsdags var det BARA lite över 2 timmars behandling.
Han,tandläkaren,skall bygga om hela högersidan av munnen.
Men han är så snäll tandläkaren och han ber om ursäkt var 5 minut.
Efter behandlingen var det att åka hem och vila ett par timmar,
för att sedan sticka iväg på Bildbehandlingskursen i Nol.
Det snöade när jag åkte dit och regnade när jag åkte hem efter 3 timmar.
Nu skall ju all denna snö bort som jag haft sådant jobb med.
Fredag var jag på avtackning av en kollega som går i pension.
Vi har arbetat tillsammans i 20 år så den avtackningen ville jag ju inte missa för allt i världen.
När den formella avtackningen var avklarade satt vi "gamla kollegor" kvar och tjatade
och pratade skit om alla tokiga chefer vi haft under åren.
Idag lördag skall Otto och jag iväg på hundkursen,hur nu det skall gå till i all modd.
Ja,ja,det är som det är,får försöka göra det bästa av situationen.


Postat av: anna

Mette lilla! undrade just var du tagit vägen, har inte sett dej på fejsboken knappt! det låter hemskt, och jag tycker synd om dej!!! hoppas du finner lite tid till dej själv i allt stimm ändå, och att tandbehandlingarna går smidigare i fortsättningen! kram kram

2010-02-27 @ 19:28:11
URL: http://gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: