Julkaos

Den här julen går till historien som den sämsta hittills.
Alltså jag gillar verkligen julen men jag hatar att
det alltid skall finnas alkohol på julen.
I min värld hör inte barnens högtid ihop med alkohol.
Det fanns ALDRIG alkohol i min barndom och speciellt
inte på julen.

Efter mycket om och men hade vi bestämt oss för att
tacka ja till sonens och hans stora familjs inbjudan.
Efter en massa trugande hade jag fått okej med att
maken skulle köra bil såväl dit som hem.
Vägarna skulle vara okej här på västkusten.

Natten till julaftonen vaknade jag av ett konstigt ljud.
Jag kunde inte begripa var det kom ifrån.
Helt klar i huvudet var jag ju inte heller då jag
tagit en sömntablett vid 23-tiden.
Maken låg inte på sin plats i sängen.
Jag snubblade upp och gick för att leta efter honom.
Otto låg och sov i soffan i vardagsrummet.
Det verkade som om stönande kom från källaren.

Nere i badrummet hittade jag maken i en stor pöl blod
och jag menar stor.Hela duschen var täckt med blod
och det var blod överallt.Massor av blod.Jag uppskattar
blodet till 1 liter.
Maken äter ju bland annat blodförtunnande medicin,
så när han skadar sig så blöder det alltid mycket.
Jag såg att blodet kom från huvudet,
men jag kunde inte lokalisera skadans omfattning.
Tänkte sätta på duschen,men avstod.
Maken skakade av chock och frossa och ville upp.
Hur i Jesus namn jag fick honom upp på övervåningen
vete gudarna,med det fick jag.

Väl häruppe beslutade jag mig för att ringa 112.
SOS alarmering sa att jag måste försöka stoppa
blodflödet.
Vad tror dom jag gjorde.Jag hade lagt tryckförband
men absorberade blöjor och två duschhandukar.
Jag fick lite ordning på blödningen innan ambulansen kom.
De var här på 15 minuter.
Jag hade gjort helt rätt sa ambulansmännen.

Så tog de med sig maken till Kungälvs sjukhus där han
fick sy 14 stygn och blev inlagd.
Julaftonen firade Otto och jag ensamma.
I flera timmar fick jag tvätta bort blod och tvätta
tre maskiner med nedblodade kläder.
Sent på julaftonens kväll kunde jag åka till
sjukhuset och hämta hem maken.
Troligtvis hade han fått ett blodtrycksfall och svimmat
och hamnat så illa att skalpen på huvudet sprack.
Han hade tur att det inte gick värre.

Nu skall jag sluta fira jul.
Jävla stress för en dag eller tre.
Dyrt är det också.

Och jag har varit som ett utskitit äpple
efter den pärsen.
Dödstrött.



Postat av: Rytterling

Men.. JÖSSES...säger jag bara, vilken pärs!! Vilken himla tur att du att du vaknade och var så rådig!! Vilka grejor det kan hända...fyy... hälsa honom från mej! Kram!!

2010-12-26 @ 09:15:54
URL: http://www.rytterling.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: