Glömde nämna.

Jag glömde ju nämna att vi hade julavslutning på Qigongen
med fika efteråt.
Hur mysigt som helst.
Vi hade alla med oss
något och så samlades vi i ett trevligt rum på Vikadamm.
Det är ju mysigt att umgås även om jag inte kan delta
i samtalen.
Jag är en lyssnare i större grupper.
Ingen hör ju vad jag försöker säga ändå,
men det går bra ändå.
Jag väljer ju att delta
trots att jag inte pratar.

På tisdagen fick jag mig min sista akupunktur.
Jag skulle höra av mig om jag behöver mer.
Sjukgymnasten gav klartecken för att jag
får fortsätta med både qigongen och simningen
under vårterminen.Jag blev så glad för det är
så viktigt för mig att inte sluta med allt nu.

Inger fick en spricka i höften och kan inte gå,
så sonen,sonhustrun och de stora barnbarnen
får hjälpa henne.
Bland annat måste ju Ingers
bägge taxar luftas flera gånger varje dag.
Hon behöver även hjälp inomhus med hushållsarbetet.
Men så mycket hjälp som sonen och hans familj fått
och får av Inger så är det ju bara på sin plats att
hon nu kan få lite hjälp tillbaka.
Lucas hade fått en spricka i höger underarm.
Typiskt alltid den bra armen som drabbas.
Hoppas att han klara sista veckan i skolan nu bara.
Han går ju på gymnasiet och har snart klarat
av tredje terminen
Han är en så ambitiös ung man
så det går säkert bra.

Vi maken och jag och Otto är nedbjudna på julaftonen,
men vi får se hur det blir.
Det är ju snack om ett
rejält snöoväder på julafton och då vill jag inte
köra bil.
Jag totalvägrar.





Jag tog en massa bilder men jag vet ju inte om jag kan publisera,
då jag inte frågat de andra.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: