Betraktelse

En sekund var jag evig och sedan finns jag aldrig mer.
Dessa vackra ord hörde jag nyss och så sant det är.

Dessa dagar har jag undrat över mitt yrkesval.
Det var nog sjuksköterska jag skulle utbildat mig till.

Nu är jag det och lite till.
Fast idag tog jag lite ledigt och åkte upp till Lödöse.
Dottera och jag och hundarna tog oss en skön
promenad i kylan.
Märkligt nog tyckte vi det blev varmt.
Väl hemma visade termometern -13 grader???????

Barnbarnet Sebastian fick en iskall hand på sitt
sovande bröst.Medge att jag är modig.
Jag kunde ju fått mig en reflexsmäll,men icke.
Han bara öppnade ett öga på glänt och sa,
mormor jag älskar dig och så somnade han om.
Det var det vackraste jag varit med om denna julen.
Älskade,älskade barnbarn.
Tänk vilken lycka jag trots allt fått och
att jag har sex lika underbara barnbarn.
Gud välsigne er alla.


Postat av: Ankan

Kärlek måste jag säga,,,fint barnbarn du har =)

2010-12-26 @ 19:12:20
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: emelina

du är en underbar mormor!

2011-01-07 @ 00:10:13




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: