Tjejer,tjejer,tjejer


Oj,oj,oj så mycket tjejer det har varit här idag.
Mest hundtjejer.Donna,Doris och Sonja deras matte,Agnes och Marita,och så Qvinny.

Sonja som jag känt i över 35 år ringde och ville komma på besök.
Hon hade med sig sina två små hunddamer.
Otto blev störtkär i den ena som säkert skall börja löpa vilken dag som helst.

Så gick Marita och Agnes förbi nere på vägen,
och Agnes går inte förbi utan att komma upp och hälsa på oss här.

Sonja hjälpte till med första omläggningen.
Det var nog jobbigt och ont för Olle,vilket märktes på hans reaktion.
Fast det gick bra trots allt.
Vi var ju tre personer som kunde hjälpa åt.
Maken höll Olle.
Sonja gjorde det stora jobbet.
Själv var jag bara assisterade
Jag fixade fram sakerna i rätt ordning.
Riktigt skönt att få hjälp.
Det här hade jag omöjligt klarat själv idag.

När Sonja och småtjejerna åkt hem så kom Qvinny.
Då var bägge mina hundar utmattade så de orkade inte med mer dambesök.
Hon fick vända om hem igen efter bara en kort stund.
Då ville Otto in och vila.
Olle får inte gå ut utan koppel så han låg redan inne och vilade.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: