Svummefötter

Allt vi har i trädgården har fått simhud mellan tårna.
Kanske skulle vi börja med risodling iaf.
Det här med klimatförändringarna kanske gör så att risodling blir det vi kommer att ägna oss åt i framtiden.
Potatis lär det iaf inte bli odlat fler år.
Mördarsniglarna stortrivs och får härja obehindrat bara de inte går in i växthuset.
Jag har gett upp för året.
Endast om det blir en period på 2-3 veckor med -20 grader så blir vi av med dem.
Så kallt lär vi nog inte få så vi får väl leva med dem.

Har träffat så mkt trevliga vänner på facebook.
Det är så att säga lite mer liv där och det är kanske det jag behöver just nu.
Men jag får ju skriva lite då o då ändå.

Fick ett sjukintyg som gäller året ut från läkaren på företagshälsovården.
Förhoppningsvis accepterar FK detta intyg men man aldrig veta.
Det är märkliga tider vi lever i. Idag är det inte läkaren intyg som gäller.........
Allt det här om att det var för slappt i landet Sverige höll jag på
och mässade om för många år sen.-Som det är nu förtiden kommer det aldrig att hålla.Det är för slappt. Men nu har ju pendeln svängt som sagt och det är helt andra regler som gäller.
Undrar hur det har gått för alla de människor som jag arbetade med i socialsvängen?
Hur klarar de av det nya landet?
Det skulle jag vilja veta men jag tar inte reda på det även om jag kan.Har fått fullt upp med att klara av mitt eget liv i förändringarnas tider. Nu tar man ju även de som verkligen skulle behöva skyddsnätet som byggt upp. Nu finns det inte mycket skyddnät kvar i Sverige.Iaf är det väldigt stora hål i maskorna.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: