Rent helvete

Nu har vi städat rent huset så nu drar vi in doften av grönsåpa och klorin.

Imorgon får vi besök från Danmark.
 Då kommer Ib hit.
Ib lärde vi känna i början på 1990 talet då vi hade Anton blodhunden,och John var väldigt engagerad i spårtävlingar.
Vi ett sådant tillfälle var Ib och en annan dansk man domare och på den vägen är det.
Ibs fru Sus dog i skitsjukdomen i januari samma år som jag fick min diagnos.
Änglar dör unga.

Då hade vi bägge blodhundar.
Sedan skaffa sig Ib och hans fru Sus en mellanschnauser som hette Olsen.
Då vi var på besök i Danmark så träffade vi denna Olsen och blev blixtförälskade i hunden och rasen.
 Men vi hade då en Griffon Bruxellois,eller hur det nu stavas,han hette i vart fall Charlie och var oxå han en underbar hund.
Tyvärr så blev ha ju olyckligt överkörd och dödad av en galning på motorkross 1997.
En fartsyndare som inte ens bemödade sig att stanna för att se vad det var han dödade.
Jag vet med 99 % vem det var men han har aldrig erkänt.
Just då sa jag att aldrig mer hund,men det tog inte många månader innan jag ångrat mig,
och vi hämtade Olle till Lucia samma år.
Olle var då 8 veckor och nu fyller han snart 12 år.
Inte klokt vad fort tiden går och så kort ett hundliv är.
På tal om nanosekunder och sånt.
Vi är som flugskitar i ett större sammanhang.
Nej där höll jag på att börja trassla in mig i något filosofiskt svammel igen. 
Hundarna manar mig att lägga datorn och filosoferandet åt sidan och ägna mig åt dem istället,vilket är precis vad jag tänker göra nu.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: