Open

Att vara dagmatte för Totte är lätt.
Frida kommer,låser upp dörren och släpper in Totte.
Hundarna hälsar lite trötta på varandra och går och lägger sig igen.
Maken o jag går inte ens ur sängen.

Några timmar senare hälsar vi på "vår gäst",som efter hälsande återgår till att vila.

Visserligen liknar det vanlig dagmamma såtillvida att man får återge dagen för matte när arbetsdagen är slut och dammsuga,men det skulle jag gjort ändå idag.Jag bara väntade till Totte åkt hem då jag vet att han inte gillar dammsugaren.
Att ha tre hundar kräver sig dammsugare.

Under förmiddagen  gör inte Totte och Olle många knop. Det är bara den "lille"alltså Otto som går runt ute på tomten lite. De andra två ligger som sagt. Totte i soffan och Olle i en fåtölj.

Det är en bra flock som vi ingår i. Denna vecka vet alla sin plats i flocken,så verkar det iaf.
Lugnt o fridfullt.

Just idag skiner inte solen men det regnar inte heller så den rosa regnkappan och de nya stövlarna får hänga eller stå. Jag behöver dem inte idag heller.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: