Lite av varje

Jag har stått på mig.
Så in i bänken och nu verkar det som om köttet börjar bli mört.
Så nu börjar tillvaron bli lite bättre så länge det varar.

Igår började jag skriva ett tal till min son som fyller 40 år nästa söndag. 
Jag gör en liten sammanfattning av händelser i hans liv som jag tyckt vara viktiga.
Jag vet att jag har ett
superbra minne,så det kanske är viktigt att skriva ner detta mens minnet är som det är.
Det kanske är bra att göra det för ingen vet ju hur lägge man lever.
Jag har skrivit 4 sidor och ännu är jag inte färdig.
Och då har jag bara tagit upp viktiga händelser i hans liv.
Själv kan jag ju inte läsa upp det,utan det hade jag tänkt att någon annan skulle göra.
När man börjar tänka efter så är det inte klokt vad mycket man har att skriva.

Idag började dagen med sol och värme,hundpromenad,röstning (kyrkovalet)och en svamputställning.
Jag hade hittat en svamp som experterna inte kunde artbeskriva.
De tog mitt namn och telefonnummer och skulle återkomma senare.
Det var ju lite spännande att komma med en svamp som inte de kände till.
Den påminde om vit flygsvamp och ängschampinjon,men det var inget av det iallafall.

Nu har det börjat regna och det är över tre veckor sedan sist.
Så nu är väl sensommaren slut,fast det hoppas jag inte.

Efter jag är färdig med talet så får jag börja ta tag i överklagnadet till FK.
Måndag morgon är det jag som ringer företagsläkaren.
Så faxar jag över FK,s beslut till henne och skriver och faxar ett brev med mina tankar om beslutet.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: