Kostens betydelse

Just nu känner jag kostens betydelse för välbefinnandet Då jag hade PEG var min kost välkomponerad. Den ensidiga kosten som jag äter,visserligen med kosttillskott i form av näringsdrycker och extra vitaminer o mineraler,har för tillfället förstoppat mig. Hela dagen har jag försökt att gå på toa utan resultat. Innan vi gick ut med hundarna stoppade jag därför i mig dubbel dubbel av allt lösande som fanns i huset+trädgårdens plommon i passerad form. Efter X antal timmar kom kramperna i magen,vilket betyder att den jobbar på det. Kramper i X antal minuter + ett litet försök på toa och så relativt lugnt en stund. Så på den igen. Så kommer det att vara nu till magen att vara tills den tömt sig helt. En riktig tarmrensning på G alltså. Vilket skitsnack men det är oxå en del av min vardag. Det har varit dåligt med toabesöken de senaste tre veckorna. Om jag bara kunde äta välkomponerad mat igenom munnen. Är det inte det ena så är det de andra. Det kunde vart värre.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: