Källaren

Inatt sov jag i källaren.
Mitt tålamod tog helt slut.
Det är inte enkelt att se en människa begå ett långsamt självmord genom att dricka. 
Att totalt sakna insikt om sina problem.
Om man saknar sjukdomsinsikt så går det ju inte att starta en förändring i sak.
Nummer 1 är ju att man har sjukdomsinsikt.
Nummer 2 motivation.
Motivationen här i huset när det gäller alkohol varar inte länge.
Jag vet inte men jag har problem med att hålla med om att alkoholism är en sjukdom.
Det tycker jag verkar för enkelt.
Har svårt med det.
Är det någon form av allergi man har så försöker man ju undvika det som man inte tål.
Om man inte tål alkohol så skall man ju hålla sig ifrån det.
Förra veckan då vi hade besök från Danmark så fick maken ett ett svårt anfall av delirium tremens och det är ju ett livshotande tillstånd.
Han såg helt plötsligt en hel massa människor trots att det bara var han och Ib som fanns i rummet.
Ib blev rädd och gick och la sig i bilen.
Själv är ju ju van så jag sket i det.
På morgonen när maken vaknade fick han ju Ågren när Ib inte var i huset.
Jag letade efter honom men då hade han,d.v.s Ib vaknat av att han frös så gick en långpromenad i skogen.
Jag tog bilen och åkte och letade. Ringde på hos grannen och knackade på hos Kenta.
Ingen Ib.
Just då skämdes maken grymt och lovade bot och bättring.
Det löftet hålls i nån timme eller så.
Varje dag förtärs det alkohol här i huset och då blir det tjatigt och dumt.
Det är ju näst intill omöjligt att står ut.
Det är enklare att ha flera barn.
Barn är ju utvecklingsbara,mens en som dricker bara tappar mer och mer förstånd och färdigheter.
Fan ta droger,cancer och Ågren.


Postat av: Margareta

Mette!

Fy,jag om någon vet vad du går igenom! Det är som jag alltid sagt,att slåss för att mannen t.ex är otrogen med en annan kvinna är en lätt match,men att slåss mot en flaska "sprit" är dömt att misslyckas. Man vinner inte!

Många kramar till dig!

Mvh Maggan.

2009-09-16 @ 15:17:41
URL: http://www.anderssonshundar.dinstudio.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: