Bukfetma

Vaccination och besiktning av Otto idag. Han behövde förnya sin kennelhost spruta.
Kennelhosta vad sjutton är det egentligen. Det har jag aldrig tagit reda på,men jag har heller aldrig hört om någon hund som haft det.Jag får kolla på nätet.

Visst han fick sin spruta och jag fick återigen höra att han måste banta. Va fan är detta?
Jag vägde honom innan vi gick in och han skall gå ner från 21,6 kilo till 18-19 kilo.
Verinärassistenten visade,här och här är han förtjock och nu börjar det komma BUKFETMA här.
Fy sjutton va hon tog i. Hon var inte nådig den damen. Då det var bara att ta fram den stora plånboken och förutom sprutan,köpa nytt foder. Jag gick på den och köpte nytt foder. Hundägare är ju lättlurade.

Innan vi skulle vara hos veterinären passade Otto och jag på att besöka Frida på hennes arbetsplats Klockarängen. Vi träffade en massa folk som vi inte känner som ville hälsa på Otto,men också ett välbekant ansikte,Gunnel sjuksköterskan,som alltid var här hemma när jag behövde hemsjukvård. Otto blev så glad.

Efter veterinärbesöket  avslutade vi med lite shopping och en promenad. Nu är det bantning igen. 200 gram av det nya fodret PER DAG OCH DÄRMED BASTA.


Postat av: gladmymlan

oj!

herremin je vad rädd jag blir, om jag går till vetrinären med min köttbulle-hund får jag väl stryk då:-))



min är ju fet, och jag använder alla dom bortförklaringarna som går, du vet, tjock päls, eller att han är "överväxt" att han är av grov typ och att vi absolut aldrig ger godsaker.-)



men ingen tycks tro mej.

påminn mej om att jag INTE ska gå te nån vetrinär:-)

kram

2009-09-21 @ 23:42:15
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Mette

Inte jag heller.Det var värre en ett kvartsamtal med et bråkig eller dålig unge.

Hug

2009-09-22 @ 08:39:39
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Beaa

Sööt hund :D

2009-09-22 @ 08:56:12
URL: http://beewa.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: