Arg gubbe

Min man är alltid arg,från det att han vaknar tills han somnar.
Förvisso är han inte vaken så länge.
Han brukar ge ljud ifrån sig vid 8.30.
Men då är det ganska lungt.
Typ skall du inte gå upp nu.
Fixa kaffe o så.

Sedan håller han väl på nån timme,så tittar han på klockan och säger
-Är det inte dags nu?
Jo jag vet vad klockan är slagen.
Promenad med hundarna.
Same procédur as last year.
Så kommer vi hem igen och då är det matdags igen.
Jag kan ju inte äta det.
Så ut i boa.
Fan vet vad han gör.
Jo jag vet.
Han dricker"bli arg medicin".
Var eviga dag.

SEDAN ÄR HAN BARA ARG RESTEN AV DAGEN

Så tar han en tupplur och fan tar mig om jag inte sitter i soffan som jag brukar.
Sedan går han och lägger sig vid 21 tiden och då skall jag oxå lägga mig. 
Så somnar han med en gång för att vakna precis när jag somnar vid vid 24 snåret.
Då sätter han på tv igen för då har han sov färdigt för ett tag.S
edan är det tv hela natten.
Och arg är han dygnet runt och pratar bara om sin mormor och morfar som varit döda i 100 år.
Va fan är är det för liv?
Inget vidare för vare sig han eller mig.


Postat av: gladmymlan

men käre vän, skojar du nu eller menar du allvar?!

regerar han i ert kungadöme?! du ska väl få gå o lägga dej när du vill? gå ut med hundarna när du vill? jag förstår inte? så kan man inte HA det. Är du förbannad på honom just nu, så att det kommer ut lite exta negativt om honom nu, eller är det sant?

han måste fastnat rejält i gamla hjulspår...MEN till hans försvar, om han inte alltid varit arg förståss, men då skulle ni väl aldrig bilvit tillsammans-) så kan han reagera med ilska om han är orolig för nåt?

min far blir arg istället för orolig ...han svär och blir förbannad, som när lillebror fick blodpropp i lungan eller när nån blir sjuk eller dör..då är han arg hela tiden. och begraver sig själv i arbete....när allt är lugtn är han gladare

stackars dej, jag kan bara tala för mej själv att frihet är väldigt viktigt i en familj. man måste få vara herre över sig själv. tusen kramar anna

2009-09-15 @ 07:16:14
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: